twitter
    Проследи ме във Facebook :)

петък, 28 юни 2013 г.

Дневника на един скитник (от Руси Русев) - ЧАСТ 1

Това е една история, която се развива в далечната 2075-та година в свят, който неможем и да си представим. След авария в енергийната централа, захранваща цял свят с енергия, света не е същия. Нашия герой търси надежда отново да върне стария свят. Дали ще открие ? Ще разберем в тази уеб книга, който ще напиша. 

~ Дневника на един скитник ~
==============================================================
(ЧАСТ 1)
Беше горещо. Слънцето изгаряше кожата ми като огън, който поглъща изсъхнала трева. Дрехите ми бяха пропити с пот. Единственото, което имах е тази шапка, която намерих в старата библиотека вчера сутринта. Водата ми свърши преди три дни, а от лагера, за който говореха в кръчмата и следа нямаше. Дали не съм объркал посоката ? Погледнах си компаса и се уверих, че съм на прав път. Около мен беше по-зле и от пустиня. Каменистата почва ми беше разранила ходилата. Много ме боли.
В далечината видях постройка. Не много голяма, изпорутена, без прозорци и врати. Дали ми се привижда ? Започвам ли да губя разсъдъка си ? Използвайки последните си сили се затичах натам с надежда да намеря вода или поне покрив, под който да се скрия от слънцето...поне за миг.
Беше истина. Толкова е приятно да се пъхнеш на сянка, въпреки, че беше много мръсно. По стените бяха увиснали стари снимки на хора, може би са били фермери. Взех една от по-големите и се вгледах в нея. Зелените стъбла на царевица, която тъкмо в зарързала кочани, в дясно. Кладенец и кофа с прясна вода се виждаше на заден план в ляво на снимката. Старец с вила и сламена шапка, също така и две млади момчета стояха на преден план. Нещо, което не бях виждал от години на тази земя. Не и след аварията, която сполея енергийната централа. Онзи фатален Неделен следобед на 2050-та година, който промени света завинаги и създаде свят, в който зеления цвят нямаше място. Остави ни само пустош и болести. Прибрах снимкатав чантичката си и реших да потърся нещо полезно докато чакам да се стъмни. Започнах да ровя отломките. Прехвърлих два стари, изпокъсани дюшека и ето, че късмета ми се усмихна. Намерих книга. Още преди аварията човечеството стана роб на собствените си технологии и захвърли книгите от ежедневието си. Аз обичам да чета. Харесвам историите, описани в книгите и този свят, за който с мъка си спомням. Бяха минали 25 години от аварията. Семейството ми загина заедно с оня свят след големия взрив, бях само на 10 години.
Разлистих книгата. Трябва много да внимавам със страниците за да не се откъснат. Прилепнали са една за друга, а мастилото някъде се е отличило на съседните страници. Трудно е за четене.
Има някакви странни рисунки на нещо като часовник, но доста стар. Това трябва някаква научно-популятна книга. Зачетох...

Беше се стъмнило и аз поех отново на път. Защо искам да ида в града ще попиташ ? Търся надежда. Да, има я. Има недежда този свят отново да стане зелен. Има шанс! Трябва само да го открия ...

(Следва продължение)

Няма коментари: