twitter
    Проследи ме във Facebook :)

вторник, 9 октомври 2012 г.

Facebook предлага бутоните "Want" и "Collect"


Facebook прибавя нови функции, които ще позволят на потребителите да създават списъци с любимите си продукти и да направят покупки. Новите възможности все още се тестват и засега ще бъдат достъпни само на сайтовете на седем американски марки: Pottery Barn, Wayfair, Victoria's Secret, Michael Kors, Neiman Marcus, Smith Optics и Fab.com. 

На страниците на тези компании ще могат да се създават лични "колекции": към снимките на продуктите ще се появят бутоните "Want" и "Collect". С използването на първия, потребителят ще създава свой списък с желания (Wishlist). Така приятелите му винаги ще знаят какво да му подарят за рождения ден. Информацията за това, какво потребителят "иска", ще може да се вижда както от неговите приятели, така и от приятелите на неговите приятели. Бутонът ще помогне и за по-точното проследяване на личните предпочитания на всеки, което ще бъде от полза и при избора на реклама, която да бъде показвана. Вторият бутон - "Collect", ще пренасочва към сайта на търговеца за оформяне на покупката. Освен това, неговото натискане ще се отразява в хрониката на потребителя.

Новите функции ясно показват, че Facebook възнамерява да продължи да развива участието си в електронната търговия. Вярно, засега самите покупки ще се осъществяват на други сайтове, но това най-малкото ще засили позицията на Facebook на пазара на интернет-рекламата, където компанията с дял от 11% заема второто място след Google (54%). А е и твърде вероятно, Facebook да взема процент за използването на "колекциите" или от сделките, реализирани чрез натискането на бутона "Collect".

Няма коментари: